Aviation Glass & Technology is een bedrijf dat het liefst vooruit kijkt. Zolang het maar met innovaties in de luchtvaart te maken heeft. Maar een bedrijf dat altijd met de toekomst bezig is, heeft ook zekerheden nodig. Sloof Elektrotechniek biedt Aviation Glass & Technologie die zekerheid door zorg te dragen over al hun elektrische installaties. Dag en nacht.
Al zo’n zes jaar produceert Aviation Glass & Technology (AG&T) flinterdunne glazen ramen en spiegels voor vliegtuigen. Een baanbrekende vernieuwing binnen de luchtvaartindustrie. ‘Spiegels en ramen werden vroeger vooral van polycarbonaat gemaakt. Glas is veel mooier, maar tot voorheen veel te zwaar om te gebruiken. Met ons flinterdunne glas is dat verleden tijd.’ Ondertussen werkt het bedrijf samen met interieurdesigners van de allergrootste vliegmaatschappijen. Gewoon vanuit hun pand in Voorthuizen.
Allround service
Hypermodern, strak en vol geavanceerde machines; zo is het pand van AG&T wel te omschrijven. Het is voor te stellen dat dit om een groot en sterk elektriciteitsnetwerk vraagt. ‘Sloof Elektrotechniek is binnen ons pand verantwoordelijk voor alle elektrische installaties. Van inbraakinstallaties tot brandmelders en van alle verlichting tot de krachtstroom voor onze machines,’ legt productiemanager Daan van den Brink uit.
Van binnen en buiten
Zolang Daan zich kan herinneren is Sloof al verantwoordelijk voor de elektrische installaties in het pand. ‘Voor AG&T zat er een ander glasbedrijf op onze locatie. Sloof had daar ook al alle elektrische installaties in beheer. Toen wij er zes jaar geleden begonnen, kozen we heel bewust om verder te gaan met Sloof. Ze kennen het pand en de installaties ondertussen als geen ander en weten daardoor precies waar ze moeten zijn als er een storing is. Sterker nog: elke monteur die hier langskomt, gaat direct aan de slag. Ik hoef geen uitleg te geven, want ze zijn al gebriefd. Ik heb er totaal geen omkijken naar.’
‘Als ik bel dan komen ze meteen en niet pas maandag’
Schakelen binnen een uur
‘Van een partner verwacht ik verantwoordelijkheidsgevoel en sterke communicatie. Er natuurlijk vanuit gaande dat zijn vakkennis op het hoogste niveau zit. Want goede monteurs oké, maar als de communicatie tussen mij, het bedrijf en de monteurs slecht verloopt, ben ik er alsnog druk mee. Bij Sloof snappen ze dat. Als ik bel of een WhatsAppje stuur, dan staat er binnen een uur een monteur binnen. Ook in het weekend. Voor minder urgente dingen maken we een afspraak. Sloof laat hierin zien dat ze flexibel zijn, maar vooral ook dat ze hun zaken dik voor elkaar hebben.’
Meedenken en initiatief nemen
‘Belangrijk vind ik ook dat ik met ze kan sparren. Zo wilde ik onze alarminstallatie laten uitbreiden. Maar welke installatie kies je? Sloof adviseerde daarin. Samen kozen we een installatie en bepaalden we wanneer deze moest afgaan. Vervolgens installeerden zij het systeem. Maar zo zeggen zij ook tegen mij: ‘Daan even een herinnering, volgende week starten we met het aanleggen van het WIFI-netwerk. We komen daarom dinsdag langs’. Op deze manier met elkaar meedenken en communiceren vind ik erg prettig.
Misschien een vanzelfsprekendheid, maar dat hoef je Sloof in ieder geval niet uit te leggen. Ik kan er elk uur van de dag op vertrouwen dat onze installaties in orde zijn. En dat is een heel fijn gevoel als we weer een nieuwe lading glazen ramen in productie nemen!’